Saturday, February 7, 2009

Pakatan will return to power in Perak, vows Nga - Star

Feb 7, 2009

IPOH: Pakatan Rakyat will return to power in Perak, vows state DAP secretary Nga Kor Ming.

He said the coalition was optimistic and confident that although it was forced out unconstitutionally, it would return.

“We believe the people are still with us. We were elected by the people, unlike the Barisan Nasional which has “robbed” the government (from the people),” he told reporters at the DAP state headquarters here yesterday.

Based on reliable sources, he said the so-called Barisan government, which to him was unlawful, would fall soon and that its candidates would not be recognised by the people.

Nga again pleaded with the Sultan of Perak Sultan Azlan Shah to reconsider his decision not to consent to the dissolution of the State Assembly, paving the way for the people to elect the government they wanted.

“To resolve the constitutional crisis, let the people decide. Whether win or lose, let the democratic process take its own course,” he said.

Nga also showed reporters copies of three letters sent by Independent assemblymen Hee Yit Foong (Jelapang), Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang) and Mohd Osman Mohd Jailu (Changkat Jering) to State Assembly Speaker V. Sivakumar in an envelope at 4pm on Wednesday.

While Jamaluddin and Mohd Osman’s letters informed Sivakumar that they had lost confidence in their party and were resigning, Hee’s letter stated that she wanted her resignation letter as a state assemblyman re–voked.

The three reiterated that with the letters, the undated letters previously signed by them were dismissed ab initio (in totality).

Nga said the trio had cheated the people of Perak for their personal interests and he wanted the people to see their true colours.

He said that since he had been barred from entering his office, he was not sure what had happened to his personal belongings while those of former Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin and state DAP chairman Datuk Ngeh Koo Ham were missing.

Nga reiterated that Mohammad Nizar was still the Mentri Besar.

1 comment:

Mohd said...

Haaa nak sangat main lompat2 kan.
Suke sangat nak suruh org lompat sana sini kan.
Dari tahun lepas dok sebok2 suh org lompat kan.
Skang nie org dah lompat.. sudah lah. ape lagi tak puas hati?

Sendiri punya Game terkene batang hidung sendiri.

Bila tak puas hati bawak, buat perhimpunan pi gaduh ngan polis.
Buat huru hara sana sini. Mana keamanan negara kita kalau mcm ni? kalau asyik nak berpolitik? Sampai kan kete Sultan pun kene blok.. isk isk isk. Kurang Hajar Tahap Melampau Langsung tidak menghormati Kuasa DIraja.

8 march dah lama berakhir, sudah2 la tuh berpolitik nak tarik sana tarik sini, lompat sana sini. tipu sana sini. Sudah2 lah tuh. kalau asyik nak politik kalau asyik nak gila kuasa bila nyaa nak buat kerja? Rakyat tetap kene carik makan, pk diri keluarga dan masa depan?

BUkan paklah atau anwar yg nak kasik rakyat makan. Rezki semua kami cari sendiri. Tapi kalau pemimpin tak adakan peluang meningkatkan peluang perniagaan, pembangunan ekonomi serta insan mcm mana rakyat dan negara nak maju?

Kalau asyik nak politik, kalau asyik nak undi, kalau asyik nak mandat. Mandat yg dah diberikan pun tatau jaga. Lepas tuh buat perhimunan resakser, lepas nih rusuhan, tak puas hati lagi buat mcm dulu kumpul ramai2 kat masjid negara mintak simpati.

BN dulu kalah 5 negeri takder pun buat perhimpunan? takde pun buat rusuhan? tapi kenapa PR suke benar mencipta rusuhan? menganggu ketenteraman org awam? Saya pun rakyat juga, saya pun ada hak juga untuk meminta semua keganasan dihentikan. Aku pun rakyat MALAYSIA juga. Saya tidak suka semua perkembangan ini. Nak lawan.. lawan di arena politik.

PR perak mula2 kata, Kerajaan mereka kukuh, tak kukuh pun.
mula2 jatuh mintak perkenan Sultan, Lepas tuh kata semuanya terpulang pada keputusan sultan, namun kini SUltan dah bagi keputusan. mereka Lawan pulak lagi.. ape punye jenis manusia kau org nih ha? Cakap tak pernahnya btol.

Semenjak kemunculan DSAI, ramai org telah mula kurang hajar terhapdap pemimpin serta undang2. Mereka buat secara suka hati mereka. Kalau dikutkan dari dulu pada PR polis salah, lawyer salah, hakim salah, menteri salah, ACA salah, EC salah, skang ni SUltan pun salah, dan mereka saje lah yg betol. (Mcm perangai yahudi buat sesuka hati, kekecohan sana sini tapi tuding jari kat org lain)

DSAI selalu berkata dalam ceramahnya, “Insyallah with gods willing mereka akan tubuh kerajaan baru” Namun kini Alhamdulillah dengan keizinan Ilahi semua ini telah berlaku. Apakah ini takdir, qada’ n qadar ketentuan ilahi.
Dan apakah ini spt ape yg mereka selalu katakan, kebenaran akan terbukti jua akhirnya. Marilah kita ambil iktibar dan memanfaat kan perkembangan yg positif ini ke arah pembangunan ummah dan negara

Namun ape yg boleh diperkatakan dengan senario ini oleh PR
YG DIKEJAR TAK DAPAT, YG DIKENDONG BERCICIRAN

P/s: Dulu DSAI nak merampas kerajaan dengan MP lompat takde sape pun cakap ape2. skang nih baru lah nak melatah bukan2.

oi sudah2 la politik tuh, bila mau buat kerja? Kami Rakyat Mau Cari Makan Utk diri keluar masyarakat dan masa depan. dengan ucapan main la lompat2 lagi.